För att skapa ett nytt e-postkonto i Plesk, följ dessa steg:

  1. Logga in på Plesk-panelen
  2. Klicka på "E-postkonton" under "Mail" i menyn till vänster
  3. Klicka på "Skapa nytt e-postkonto" knappen
  4. Ange önskat e-postkontonamn, lösenord och annan relevant information.
  5. Klicka på "Skapa"

För att hantera ett existerande e-postkonto i Plesk, följ dessa steg:

  1. Logga in på Plesk-panelen
  2. Klicka på "E-postkonton" under "Mail" i menyn till vänster
  3. Klicka på det e-postkonto du vill hantera
  4. Du kan nu ändra inställningar för e-postkontot, som att ändra lösenordet eller begränsa diskutrymmet.

Du kan också skapa och hantera e-postalias, listor med distribuering av e-post, blockera skräppost och så vidare från Plesk panelen.

Hjälpte svaret dig? 5 användare blev hjälpta av detta svar (5 Antal röster)